Născut in 1909, la Bucuresti, Petre Cristea a luat contact cu automobilul de la o vârstă fragedă, frecventând des atelierele de reparații ale firmei Leonida, principalul importator de automobile din Romania. Obține permisul de conducere la doar 16 ani, declarând că are 18, iar in 1931 concurează pentru prima dată la Raliul Monte Carlo, cu un Dodge Victory Six, clasându-se pe poziția a 11-a. Incepând cu 1934, participă la competiție cu un Ford V8 și obține locurile 18, respectiv 15 în 1935.
Un an mai tarziu reuseste sa castige Raliul Monte Carlo, avandu-l copilot pe Ionel Zamfirescu, devenind primul si singurul roman care realizaza aceasta performanta. In acelasi timp, aduce primul trofeu de la Monaco in vitrina celor de la Ford, companie care avea sa mai castige competitia de inca cinci ori.
"Genialul campion Pierre-Gregoire Cristea", asa cum a fost numit de presa franceza, se impune si la editia urmatoare, insa pierde prima pozitie, dupa ce este penalizat din cauza dimensiunilor necorespunzatoare ale aripilor si se claseaza pe locul al saptelea in clasamentul revizuit.
Sursa:http://www.ziare.com/sporturi/stiri-din-sport/mandru-ca-sunt-roman-genialul-campion-de-la-monte-carlo-1202515
In 2012 se implinesc 108 ani de la prima cursa de automobile desfasurata in tara noastra, pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti, un concurs de viteza care a asezat Romania intre primele sase state din lume care au organizat astfel de competitii.
In ciuda acestei realizari, motorsportul romanesc a inregistrat foarte putine succese internationale de-a lungul timpului, cele mai importante fiind obtinute in perioada interbelica. Intr-o era dominata de piloti si marci din tari precum Germania, Italia si Franta, doar cativa romani s-au remarcat si au beneficiat de recunoastere la nivel european.
30.08.1931 - Bucuresti- Publicul spectator de la moto-velodrom , in timpul competitiei Romania-Ungaria
Nicolae Ionescu Cristea a fost unul din cei mai mari campioni la motociclism ai Romaniei. In anul 1933 Cristea a demonstra ca nu era doar un as al motociclismului ci si un talentat scriitor, publicand o lucrare cu totul deosebita, "5 ani de motociclism " (Tipografia Ziarului Universul, 107 pagini) pentru a marca inceputurile carierei sale de succes dar si implinirea unui deceniu de la fondarea Societatii Sportive MOTO-CLUB ROMAN.
Lucrarea s-a bucurat de un real succes, de vreme ce la numai un an de la aparitie ea a fost reeditata, intr-o versiune revazuta si adaugita, sub titlul "Motociclism" (Editura Speranta, 123 de pagini). Astazi aceste lucrari, bogat ilustrate si pline de cronici si clasamente ale anilor 1928-1934 au o valoare istorica inestimabila. Ele trec in revista atat activitatea interna dar si cursele internationale la startul carora motociclistii romani se aliniau, cu fotografii si prezentari ale celor mai importante figuri din fascinanta lume a curselor pe doua roti.
sursa: http://automobilia-romania.blogspot.com/2010/01/5-ani-de-motociclism-1933.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu