Alte bloguri

miercuri, 6 februarie 2019

Primele mașini din România

Aurel Persu reușește în 1921 să construiască primul vehicul aerodinamic din lume, cu roțile integrate în caroserie. Cu această mașină el merge 120 000 de kilometri pentru a-i dovedi fiabilitatea. Interesant este că mașina lui Perșu, ce poate fi admirată și acum în cadrul Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida din București, are un coeficient aerodinamic de numai 0,22 adică exact cât un Ferrari modern de ultimă generație. Persu a realizat această mașină în formă de picătură în Germania, unde a obținut și brevetul, dar a venit ulterior în Romania și a donat mașina muzeului.
Muzeul este la intrarea în parcul Carol , București.


În anul 1900, Bucurestiul s-a bucurat de introducerea Serviciului Circulației. Aici, primul vehicul înregistrat oficial a fost un automobil dotat cu motor pe ardere internă fabricat în Liege. Era de fapt o trăsură fără cai și i-a aparținut proprietarului morii cu abur „Gheorghe Assan” de pe Ștefan cel Mare. La această mașină, roțile din spate erau mai mari, fiind dotate cu benzi de rulare din cauciuc masiv. Acest vehicul avea în laterale și două faruri care puteau lumina cu gaz sau lumânări, pentru a facilita mersul pe timp de noapte.



Autoturism Oldsmobile cu motor termic în 1898, la București

Producătorul american Oldsmobile este printre pionierii mașinii cu motor care funcționează cu ardere internă. Această mașină era de fapt un fel de trăsură cu două locuri, roți mici și subțiri cu spițe, iar în loc de volan avea o manetă. Motorul era cu un singur piston și era poziționat în spate. Tracțiunea era pe puntea spate, tot cu lanț, iar frânarea se făcea numai manual, un sistem de pârghii acționând direct asupra punții spate. Acest exemplar, despre care se zvonește că îi aparținea unui industriaș evreu, a fost prima mașină dotată cu un motor pe ardere internă din România.




Primele mașini din România: camioane hibrid cu aburi în 1895

Primele vehicule de transport din România datează din 1895, când circulau pe străzile din București două vehicule realizate de o companie franceză numită Gardner-Serpollet. Acestea erau mașini cu motor pe aburi, ce foloseau acetilena care ardea în 24 de becuri, pentru producția de aburi sub presiune. Căldarea mașinii cu abur era compusă din mai multe țevi prin care era trimisă apa de către o pompă. Vaporizarea se producea extrem de repede în țevile încălzite la incandescență și aburul obținut avea o presiune de 30 kgf/cm patrat. În partea din față a camionului era poziționat cazanul și locul pentru conducător, iar în spate era rezervorul cu apă. Motorul propriu-zis era montat între lonjeroanele cadrului și punea în mișcare roțile din spate prin intermediul unui lanț. Roțile erau cu spițe din lemn și anvelope dintr-o bucată, rigide, fără presiune de aer. Frâna era la mănă și acționa numai roțile din spate, iar suspensia folosită era cu arcuri de foi. Cele două vehicule erau de fapt niște camioane și erau folosite pentru transportul de materiale.


sursa: http://www.blog.rubbercar.ro/8-masini-romanesti-interesante-despre-care-sigur-nu-stiai-nimic/
https://www.4tuning.ro/old-school-cars/primele-automobile-din-romania-istoria-masinilor-din-tara-noastra-22141.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu