Alte bloguri

miercuri, 6 februarie 2019

Primele mașini din România

Aurel Persu reuseste in 1921 sa construiasca primul vehicul aerodinamic din lume, cu rotile integrate in caroserie. Cu aceasta masina el merge 120,000 de kilometri pentru a-i dovedi fiabilitatea. Interesant este ca masina lui Persu, ce poate fi admirata si acum in cadrul Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti, are un coeficient aerodinamic de numai 0,22 adica exact cat un Ferrari modern de ultima generatie. Persu a realizat aceasta masina in forma de picatura in Germania, unde a obtinut si brevetul, dar a venit ulterior in Romania si a donat masina muzeului.
Muzeul este la intrarea in parcul Carol , Bucuresti.


In anul 1900, Bucurestiul s-a bucurat de introducerea Serviciului Circulatiei. Aici, primul vehicul inregistrat oficial a fost un automobil dotat cu motor pe ardere interna fabricat in Liege. Era de fapt o trasura fara cai si i-a apartinut proprietarului morii cu abur „Gheorghe Assan” de pe Stefan cel Mare. La aceasta masina, rotile din spate erau mai mari, fiind dotate cu benzi de rulare din cauciuc masiv. Acest vehicul avea in laterale si doua faruri care puteau lumina cu gaz sau lumanari, pentru a facilita mersul pe timp de noapte.


Autoturism Oldsmobile cu motor termic in 1898, la Bucuresti

Producatorul american Oldsmobile este printre pionierii masinii cu motor care functioneaza cu ardere interna. Aceasta masina era de fapt un fel de trasura cu doua locuri, roti mici si subtiri cu spite, iar in loc de volan avea o maneta. Motorul era cu un singur piston si era pozitionat in spate. Tractiunea era pe puntea spate, tot cu lant, iar franarea se facea numai manual, un sistem de parghii actionand direct asupra puntii spate. Acest exemplar, despre care se zvoneste ca ii apartinea unui industrias evreu, a fost prima masina dotata cu un motor pe ardere interna din Romania.



Primele masini din Romania: camioane hibrid cu aburi in 1895

Primele vehicule de transport din Romania dateaza din 1895, cand circulau pe strazile din Bucuresti doua vehicule realizate de o companie franceza numita Gardner-Serpollet. Acestea erau masini cu motor pe aburi, ce foloseau acetilena care ardea in 24 de becuri, pentru productia de aburi sub presiune. Caldarea masinii cu abur era compusa din mai multe tevi prin care era trimisa apa de catre o pompa. Vaporizarea se producea extrem de repede in tevile incalzite la incandescenta si aburul obtinut avea o presiune de 30 kgf/cm patrat. In partea din fata a camionului era pozitionat cazanul si locul pentru conducator, iar in spate era rezervorul cu apa. Motorul propriu-zis era montat intre lonjeroanele cadrului si puntea in miscare rotile din spate prin intermediul unui lant. Rotile erau cu spite din lemn si anvelope dintr-o bucata, rigide, fara presiune de aer. Frana era la mana si actiona numai rotile din spate, iar suspensia folosita era cu arcuri de foi. Cele doua vehicule erau de fapt niste camioane si erau folosite pentru transportul de materiale.

sursa: http://www.blog.rubbercar.ro/8-masini-romanesti-interesante-despre-care-sigur-nu-stiai-nimic/
https://www.4tuning.ro/old-school-cars/primele-automobile-din-romania-istoria-masinilor-din-tara-noastra-22141.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu